Nytt varumärke kostar Telia en kvarts miljard

TeliaSonera satsar 250 miljoner kronor på att skapa ett nytt gemensamt varumärke för större delen av koncernen. ­Bolaget vill visa kunderna att det handlar om ett internationellt företag.

Under strecket
Publicerad
Telias nya logotyp. Telia behåller de lokala namnen och heter Telia i Sverige även i fortsättningen samtidigt som man inför ett gemensamt varumärke för hela koncernen.

Telias nya logotyp. Telia behåller de lokala namnen och heter Telia i Sverige även i fortsättningen samtidigt som man inför ett gemensamt varumärke för hela koncernen.

Annons

För sex år sedan hade telebolaget TeliaSonera sin senaste stora förändring av varumärket. Nu är det dags igen och den här gången lägger bolaget en kvarts miljard kronor på att införa ett gemensamt varumärke för 18 av sina dotterbolag.

Förändringen berör bland annat Telia i Sverige, Netcom i Norge och Sonera i Finland. De behåller sina lokala namn men får även ett gemensamt varumärke.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons