Nytt märke för rättvis konsumtion

Svenska Rättvisemärkt får ny logotyp. Den nya general- sekreteraren Alice Bah Kuhnke erkänner att rättvisemärkningen måste bli mer känd bland konsumenterna.

Under strecket
Publicerad
Ny logotyp och ny generalsekreterare – Svenska Rättvisemärket med generalsekreteraren Alice Bah Kuhnke i spetsen fokuserar på mänskliga rättigheter.

Ny logotyp och ny generalsekreterare – Svenska Rättvisemärket med generalsekreteraren Alice Bah Kuhnke i spetsen fokuserar på mänskliga rättigheter.

Annons

Den svenska produktmärkningen Rättvisemärkt får en ny logotyp. Tidigare har varje land haft sin egen symbol men för att underlätta för både konsumenter och producenter har Rättvisemärkt och de 16 systerorganisationerna i Europa, USA och Kanada nu enats om att använda en ny gemensam symbol.

– Logotypen föreställer en människa som sträcker armen uppåt inramad av en jordglob. Den vis- ar vad vi arbetar för, att förbät- tra situationen för den enskilda människan i utvecklingsländerna, säger Alice Bah Kuhnke, ny generalsekreterare i Rättvisemärkt.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons