Nylansering av I Love NY

New York är inte bara en stad - det är en delstat. Så vill delstaten New Yorks turistmyndighet att vi ska tänka och lanserar därför nya versioner av den klassiska loggan I Love NY. Men notan för kampanjen blev dyr.

Under strecket
Publicerad
Originalet och två nya versioner.

Originalet och två nya versioner.

Foto: NEW YORK STATE DIVISION OF TOURISM
Annons

Den välkända logotypen med det röda hjärtat har funnits i 31 år - hög tid för en ny version, tyckte turismansvariga i delstaten New York. En undersökning som gjorts visade dessutom att 95 procent av de tillfrågade associerade logotypen främst med staden New York och inte delstaten.

Därför sker nu en nylansering av logotypen i ett antal versioner. Förändringarna är dock små - på en av de nya versionerna har man lagt till en ekorre, en fjäril och gräsmatta och på en annan täckt toppen av bokstäverna med snö. Fler logotyper är att vänta, på andra teman.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons