Nya tag för bättre service

Hon sitter på en reklambudget på 100 miljoner kronor. Med nya reklambyrån Åkestam Holst i ryggen vill Bredbandsbolagets marknads- och försäljningschef Anna Thorbjörnsson locka nya kunder med bättre service.

Under strecket
Publicerad
Annons

Hur ska ni locka kunderna till just er i den tuffa konkurrensen på bredbandsmarknaden?
– Vi ska göra smartare och mer kreativa kanalval. Till exempel har vi en stor ”gamingcommunity”, alltså många kunder som spelar tv-spel. Då skulle vi vilja finnas med och annonsera i spelen.
I reklamen ska vi kommunicera att vi levererar det bästa bredbandet och har den största bredden på tjänster och service.

I somras toppade Bredbandsbolaget Post- och telestyrelsens statistik över klagomål på bredbandsoperatörer. Kan ni verkligen ha bästa servicen som försäljningsargument?
– Vi har blivit mycket bättre på kundservice. Vi har utökat bemanningen samt introducerat en ny callcenter-plattform, vilket har sänkt våra kötider. Och vi har introducerat ett certifieringsprogram för vår personal för att stärka informationen. De flesta som är missnöjda är det för att de får vänta lång tid på inkoppling. Men där är vi beroende av Telia.

Annons
Annons
Annons