Annons

Nya ögon på Volvo

Varumärket är allt i det kommunistiska Kina. Det gör Geelys köp av Volvo farligt. Lågprismärket Geely är en kista på fyra hjul, enligt kineser på gatan. Geelys dåliga rykte kan skada Volvos varumärke, som redan är vagt i Kina.

Under strecket
Publicerad

Lansli Jiang är kinesisk varumärkeschef för det andra Volvo (Volvo AB), det som bland annat gör lastbilar och grävmaskiner. Hon är bekymrad över att affären mellan Geely och Volvo Personvagnar kan skada Volvos rykte i Kina. Geely är ett enkelt märke med låg säkerhet.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 1 av 1

Lansli Jiang är kinesisk varumärkeschef för det andra Volvo (Volvo AB), det som bland annat gör lastbilar och grävmaskiner. Hon är bekymrad över att affären mellan Geely och Volvo Personvagnar kan skada Volvos rykte i Kina. Geely är ett enkelt märke med låg säkerhet.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 1 av 1
Lansli Jiang är kinesisk varumärkeschef för det andra Volvo (Volvo AB), det som bland annat gör lastbilar och grävmaskiner. Hon är bekymrad över att affären mellan Geely och Volvo Personvagnar kan skada Volvos rykte i Kina. Geely är ett enkelt märke med låg säkerhet.
Lansli Jiang är kinesisk varumärkeschef för det andra Volvo (Volvo AB), det som bland annat gör lastbilar och grävmaskiner. Hon är bekymrad över att affären mellan Geely och Volvo Personvagnar kan skada Volvos rykte i Kina. Geely är ett enkelt märke med låg säkerhet. Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN

Sun Fenghong har elegant skinnjacka. Han böjer sig fram och trycker näsan mot rutan på den splitternya Volvon. Efter en stund tar han ett steg tillbaka. Öppnar dörren och slår igen den. Lyssnar eftertänksamt. Därefter placerar han sig försiktigt bakom ratten i Volvos nya modell S60 hos Volvoåterförsäljaren mitt i Peking.

Annons
Annons
Annons