X
Annons
X

Nya metoderna – så hittar partierna dig på Facebook

Partierna vet vad du gillar och hur gamla dina barn är. De svenska partistrategerna ser inga problem med att använda Facebook-verktyg som riktar olika budskap till olika väljare. SvD:s kartläggning visar att alla åtta använder så kallade "dark ads". Allianspartierna har även fått erbjudanden från Cambridge Analytica – och uppger att de tackat nej.

undefined

På kvinnodagen presenterade Socialdemokraterna ett vallöfte: alla som jobbar inom vården ska få gratis arbetskläder. Lanseringen noterades kort i stora medier, men att få tv-tid var inte det viktigaste för partiet.

Bild 1 av 4
Bild 2 av 4
Foto: Noah Berger / TT Bild 3 av 4

Joakim Wallerstein är kommunikationsansvarig för Sverigedemokraterna. Partiet är det bästa på att nå och engagera människor i sociala medier.

Foto: Per Larsson/TT Bild 4 av 4
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X