Annons

Nya matvanor - här är superbrunchen

Kicka igång året med sundare frukostvanor. Tina Hellberg har skapat några rätter som dels funkar som fräscht morgonmål men även som tillbehör till andra rätter. Den gröna persiljedrinken är inspirerad från Torbjörg Hafsteinsdottir, grundaren av Sundhetsrevolutionen och författare till boken 10 år yngre på 10 dagar.

Under strecket
Publicerad
Foto: JUREK HOLZERBild 1 av 6
Bild 2 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 3 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 4 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 5 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 6 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 1 av 6
Bild 2 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 3 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 4 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 5 av 6
Foto: JUREK HOLZERBild 6 av 6
1/2
Foto: JUREK HOLZER
2/2

Supermat

Därför ska du äta gröna grönsaker. Dietisten
Mia Troberg Elonq förklarar mer.

MAT SOM ÄR BRA FÖR MAGEN

Foto: JUREK HOLZER

Grön morgondrink

Uppiggande och mycket god är den här drinken med inspiration från Torbjörg Hafsteinsdottir, grundaren av Sundhetsrevolutionen och författare till boken 10 år yngre på 10 dagar.
Till receptet.

Foto: JUREK HOLZER

Frukostmüsli

Gott till en fruktsallad med eller utan yoghurt eller med soja- eller rismjölk. Strö på nyponpulver och bipollen för extra nytta.
Till receptet.

Foto: JUREK HOLZER

Bönbrunch

En annorlunda brunch blir den här bönrätten. Den passar också som tillbehör till kött, fisk eller vegetariska rotsaksbiffar.
Till receptet.

Foto: JUREK HOLZER

Sallad med många färger

Björnbär är ett av de bär som innehåller mest antioxidanter, särskilt de vilt växande bären.
Till teceptet.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons