Annons

400 000 – skattebetalarnas kostnad för NKS i Almedalen

För att marknadsföra Nya Karolinska satsar Stockholmslandstinget och Karolinska universitetssjukhuset över 400 000 kronor på ett femdagarsevent i Almedalen.

– Ett pr-jippo där skattebetalarna står för notan, säger Tomas Eriksson (MP).

Under strecket
Publicerad

NKS marknadsförs i Almedalen. Arkivbild.

Foto: Jessica Gow/TT Bild 1 av 1

NKS marknadsförs i Almedalen. Arkivbild.

Foto: Jessica Gow/TT Bild 1 av 1
NKS marknadsförs i Almedalen. Arkivbild.
NKS marknadsförs i Almedalen. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT

För tredje året i rad pumpar Stockholmslandstinget in skattemedel för att visa upp NKS-projektet under Almedalsveckan. Det är tillställningar som lyfter fram det positiva med Sveriges största byggprojekt och sannolikt världens dyraste sjukhus – men som knappast nämner den omfattande kritik som finns mot de fördyringar, förseningar och mörkläggning kring affären, liksom skatteplaneringen i Luxemburg som Skatteverket slagit ner på.

Annons
Annons
Annons