Annons

Ny undersökning: Nordea får historiskt bottenbetyg

6 av 10 kunder uppger att de är direkt missnöjda med Nordea som bank. En ny undersökning från Svenskt Kvalitetsindex som presenteras i dag visar att Nordea står inför en gigantisk förtroendekris i både Sverige och Danmark – i Finland syns däremot det omvända.

Under strecket
Publicerad

Ombyggnation av Nordeas huvudkontor.

Foto: Olof Bergqvist Bild 1 av 2

Fakta från Svenskt Kvalitetsindex.

Foto: Alexander Rauscher, SvD Bild 2 av 2
Efter reklamen visas:
Bottenbetyg för Nordea NY

Inte sedan Svenskt Kvalitetsindex startade sina mätningar av kundnöjdhet 1989 har någon bank fått ett sämre betyg av sina kunder. 61 procent av Nordeas kunder uppger att de är direkt missnöjda med sin bank. Samma tendens syns i Danmark medan omvänt råder i Finland – där har kundnöjdheten i stället ökat kraftigt.

Annons
Annons
Annons