Annons

Netflix täcker nu hela planeten – utom Kina

Netflix är nära komplett världsherravälde sedan nät-tv-bolaget i januari över en natt expanderade in i 130 nya länder. I år investerar Netflix 5 miljarder dollar i innehåll för att backa upp sin enorma expansion. SvD Näringsliv träffade bolagets chefer för innehåll och teknik i Las Vegas.

Under strecket
Publicerad

Två av Netflix nyckelpersoner är innehållschefen Elizabeth Bradley och produktchefen Neil Hunt.

Foto: Pontus H öök Bild 1 av 1

Två av Netflix nyckelpersoner är innehållschefen Elizabeth Bradley och produktchefen Neil Hunt.

Foto: Pontus H öök Bild 1 av 1
Två av Netflix nyckelpersoner är innehållschefen Elizabeth Bradley och produktchefen Neil Hunt.
Två av Netflix nyckelpersoner är innehållschefen Elizabeth Bradley och produktchefen Neil Hunt. Foto: Pontus H öök

LAS VEGAS Det finns inget av Hollywoodglamour över vare sig Neil Hunt eller Elizabeth Bradley. Hon är visserligen baserad i kändistäta Los Angeles, men skulle lika gärna kunna vara kontorist på ett statligt verk. Han, en brittisk ingenjör, talar så lågt och försiktigt att rösten knappast fastnar på bandspelaren. Neil Hunt verkar närmast blyg inför journalisterna som sitter i en halvcirkel i mysbelysning i Netflix enorma showroom i Las Vegas.

Annons
Annons
Annons