Nu rör Aftonbladet om i TV7-grytan

Nytt i rutan Aftonbladet överlåter driften av sin förlustdrabbade tv-kanal TV7 till riskkapitalbolaget C4 Partners. Samtidigt skapar Schibsted-koncernen ett nytt företag, Rörlig Bild Sverige, som ska utveckla rörlig bild för Schibsteds svenska digitala plattformar.

Under strecket
Publicerad
Annons

Aftonbladet ger bort sin tv-kanal TV7 till riskkapitalbolaget C4 Partners, som bland annat utvecklade tv-kanalen TV8 innan den såldes till Stenbeck-koncernen. Schibsted tar en kostnad på mellan 5 och 10 miljoner kronor för affären. Aftonbladet sitter dock kvar på sändningstillståndet för TV7, som gäller fram till den 30 mars 2008.

–Vi tyckte att detta var den bästa lösningen. Ett alternativ var nedläggning men vi har haft ett stort intresse från olika aktörer. C4 kunde presentera den bästa helhetslösningen och därför blev det dem, säger Aftonbladets vd Carl Gyllfors.

Annons
Annons
Annons