X
Annons
X

Nu måste H&M överraska på nytt

H&M:s designsamarbete med Karl Lagerfeld var något helt nytt som höjde klädkedjan till skyarna för sin kreativitet. Men fyra år och sex samarbeten senare när H&M presenterar sitt sjunde, med en relativt okänd designer, känns det mer som - jaha.

På premiärdagen av Karl Lagerfelds kollektion i H&M-butikerna för fyra år sedan var kaoset ett faktum. Kunderna köade för att komma in, och slogs bokstavligen om kläderna som tog slut på nolltid. Kollektionen var försäljningsmässigt och ur ett varumärkesbyggande perspektiv en succé.

Klädkedjan har genom sina samarbeten med namnkunniga designers stärkt sitt varumärke på ett exemplariskt sätt. Inte bara har man överraskat, utan också gett kunderna ett mervärde som få andra skulle ha makt och trovärdighet att göra. Ett skolboksexempel på hur man bygger framtidens varumärke, inte bara genom reklamkampanjer, utan genom vad man faktiskt gör för kunden.

Annons
X
Annons
X
Annons
X