Annons

Nu börjar jakten på nästa generations entreprenör

Daniel Kederstedt, SvD och  Björn Jansson, vd på Carnegie
Daniel Kederstedt, SvD och Björn Jansson, vd på Carnegie Foto: Magnus Hjalmarson Neideman

En chans att nå ut till namnkunniga investerare, få professionell pitchträning och synas med sitt bolag i SvD Näringsliv. Det är mycket som står på spel i tävlingen Framtidens entreprenör. Och Carnegies vd Björn Jansson hoppas på starkare hållbarhetsfokus än tidigare.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Att hitta nästa generations Spotify eller Klarna. Det är förhoppningen när 2019 års upplaga av tävlingen Framtidens entreprenör nu drar igång.

– Det får gärna börja med bolag som har spänt bågen så mycket att deras idéer låter omöjliga, men där du efter att ha granskat bolaget inser att ja, det är inte helt orimligt vad de drömmer om, säger Daniel Kederstedt, chef för SvD Näringsliv som tillsammans med Carnegie anordnar Framtidens entreprenör.

Annons
Annons
Annons