Norska Schibsted seglar i medvind

Under strecket
Publicerad
Annons

Oslo Förbättrade annonsmarknader i både Sverige och Norge gjorde att Schibstedkoncernen presenterade ett mycket starkt resultat för det andra kvartalet i år.
Rörelseresultatet blev 309 miljoner norska kronor, mot 228 miljoner kronor för samma period i fjol.
Koncernchefen Kjell Aamot var på mycket gott humör när han presenterade resultatet, som visar framgångar på nästan alla områden. Det enda orostecknet är upplagan för Verdens Gang i Norge, som minskat med 21 000 exemplar på vardagarna, från en mycket hög nivå.
För Aftenposten var det däremot många goda nyheter. Platsannonseringen ökade med hela 52 procent, medan fastighetsannonser ökade med 16 procent.

– Dessutom har vi fått den goda nyheten att den gratisutdelade annonstidningen för bostäder som konkurrerat med Aftenposten ska läggas ned, sa Aamot.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons