X
Annons
X

Norrmännen klippte bort svenskskrytet

Norrmännen ilsknade till på en mässa i Cannes. När sloganen först lanserades var danskarna förbannade. Inte undra på att svenskarna är nöjda med parollen ”Stockholm – the capital of Scandinavia”.

– Den sticker ut, det är ett tecken på att vi lyckats, säger Torbjörn Jansson från Stockholm Business Alliance.

Finansborgarrådet Sten Nordin (M) och stadsdirektör Irene Svenonius från Stockholm stad höll pressträff där man berättade om planerade arrangemang i samband med kronprinsessans bröllop i juni. Kampanjen heter 'Love 2010 Stockholm, The Capital of Scandinavia”.
Finansborgarrådet Sten Nordin (M) och stadsdirektör Irene Svenonius från Stockholm stad höll pressträff där man berättade om planerade arrangemang i samband med kronprinsessans bröllop i juni. Kampanjen heter 'Love 2010 Stockholm, The Capital of Scandinavia”. Foto: SCANPIX

Oslos turistchef Tor Sannerud upprörs över att Stockholm utnämnt sig till ”The Capital of Scandinavia” – Skandinaviens huvudstad. I norska medier kallar han sloganen för arrogant, och snart hängde svenska tidningar på ”storbykrånglet”, som
Aftenposten kallar det.

Finansborgarrådet Sten Nordin (M) och stadsdirektör Irene Svenonius från Stockholm stad höll pressträff där man berättade om planerade arrangemang i samband med kronprinsessans bröllop i juni. Kampanjen heter 'Love 2010 Stockholm, The Capital of Scandinavia”.

Foto: SCANPIX Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X