Annons

Bottenbetyg – då svarar Nordea med digitala tjänster

Efter ett historiskt bottenbetyg från kunderna satsar Nordea på digitala tjänster. Kundernas favorit Handelsbanken tänker tvärtom och betonar vikten av lokala bankkontor.

Under strecket
Publicerad

Nordea får det sämsta betyget från sina kunder sedan mätningar började 1989. Men enligt presschef Petter Brunnberg gör banken mycket rätt.

Foto: Jonas Ekströmer/TT Bild 1 av 1

Nordea får det sämsta betyget från sina kunder sedan mätningar började 1989. Men enligt presschef Petter Brunnberg gör banken mycket rätt.

Foto: Jonas Ekströmer/TT Bild 1 av 1
Nordea får det sämsta betyget från sina kunder sedan mätningar började 1989. Men enligt presschef Petter Brunnberg gör banken mycket rätt.
Nordea får det sämsta betyget från sina kunder sedan mätningar började 1989. Men enligt presschef Petter Brunnberg gör banken mycket rätt. Foto: Jonas Ekströmer/TT

Drygt 60 procent av Nordeas svenska kunder är direkt missnöjda med sin bank, visar en ny mätning Svenskt Kvalitetsindex. Inte sedan mätningarna började 1989 har någon bank fått lika dåligt betyg.

Annons
Annons
Annons