Bottenbetyg – då svarar Nordea med digitala tjänster

Efter ett historiskt bottenbetyg från kunderna satsar Nordea på digitala tjänster. Kundernas favorit Handelsbanken tänker tvärtom och betonar vikten av lokala bankkontor.

Under strecket
Publicerad
Nordea får det sämsta betyget från sina kunder sedan mätningar började 1989. Men enligt presschef Petter Brunnberg gör banken mycket rätt.

Nordea får det sämsta betyget från sina kunder sedan mätningar började 1989. Men enligt presschef Petter Brunnberg gör banken mycket rätt.

Foto: Jonas Ekströmer/TT
Annons

Drygt 60 procent av Nordeas svenska kunder är direkt missnöjda med sin bank, visar en ny mätning Svenskt Kvalitetsindex. Inte sedan mätningarna började 1989 har någon bank fått lika dåligt betyg.

Nordea kommer att fortsätta på ungefär samma linje som i dag, uppger presschef Petter Brunnberg. Det betyder att storbanken satsar på digitala tjänster medan inga nya satsningar på bankkontor eller personlig service planeras.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons