X
Annons
X

Nordea lovar bättring efter jumboplats: ”Nedslående”

Nordea lovar att satsa på företagskunderna efter att dessa har sänkt bankens betyg i kundnöjdhet i botten.

– Det är en besvikelse. Men vi har inte prioriterat den här kundgruppen, säger Stefan Andersson, Nordeas chef för business banking i Sverige.

Nordea får ett uselt nöjdhetsbetyg av landets småföretagare, men banken räknar med bättre resultat i undersökningen nästa år.
Nordea får ett uselt nöjdhetsbetyg av landets småföretagare, men banken räknar med bättre resultat i undersökningen nästa år. Foto: Bertil Enevåg Ericson/TT

Nordea har årligen tappat i anseende som affärsbank, både stora och små företag rankar banken sist bland storbankerna. Och affärskundernas betyg på banken har sjunkit år för år. För fem år sedan gav storföretagen Nordea 4,2 i betyg, och i år har det halkat ned till 2,9.

Nordea får ett uselt nöjdhetsbetyg av landets småföretagare, men banken räknar med bättre resultat i undersökningen nästa år.

Foto: Bertil Enevåg Ericson/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X