Annons

Nöjesguiden får nya ägare

Kulttidningen Nöjesguiden förvärvas av nytillträdde styrelseordföranden, IT-profilen Ola Ahlvarsson. Hans bolag Result, samt ett antal privatpersoner går in som finansiärer.

Under strecket
Publicerad

Ola Ahlvarsson ser flera möjligheter i hur tidningen kan utvecklas, både redaktionellt och inom event-verksamheten. Nöjesguiden når enligt Ahlvarsson 140 000 läsare i Stockholm, Göteborg och Malmö och genomför 60 evenamng per år. Framför allt ska han inrikta sig på att utveckla digitala affärsmöjligheter för tidningen.

– Nöjesguiden kan underhållning. Underhållning blir ett allt viktigare verktyg för att nå ut till ”MTV-generationen” som vuxit upp och blivit storkonsumenter. Vi vill vara bäst på underhållningsmarknadsföring och på att kunna vår målgrupp. Sedan spelar det mindre roll om vi når dem via tidningen, mobilen, på webben eller på krogen” säger Ola Ahlvarsson i en kommentar.

Annons
Annons
Annons