Annons

Nimbus försöker ta sig in på USA:s båtmarknad

Svenska Nimbus försöker bryta sig in på den stentuffa USA-marknaden. Den svenska båtbyggaren lanserar nu två extrautrustade modeller som man hoppas ska locka kräsna amerikaner.

– Målet är att sälja hundra båtar per år i USA, säger Rolf Agerberth på Nimbus.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Nimbus två modeller 365 Coupé och 305 Coupé vid Fort Lauderdale International Boat Show.

Foto: Erik Bergin

Rolf Agerberth hoppas sälja hundra Nimbusbåtar om året på den tuffa USA-marknaden.

Foto: Erik Bergin

Rolf Agerberth demonstrerar takfönstret i en 305 Coupé.

Foto: Erik Bergin

En av Nimbus två extrautrustade modeller som börjar säljas i USA.

Foto: Erik Bergin

Nimbus två modeller 365 Coupé och 305 Coupé vid Fort Lauderdale International Boat Show.

Foto: Erik Bergin
Nimbus två modeller 365 Coupé och 305 Coupé vid Fort Lauderdale International Boat Show.
Nimbus två modeller 365 Coupé och 305 Coupé vid Fort Lauderdale International Boat Show. Foto: Erik Bergin

FORT LAUDERDALE. Vid världens största flytande båtmässa i Fort Lauderdale, Florida, och bryggranne med exklusiva amerikanska fritidsbåtar som Grand Banks och Nordic Tug, ligger svenska Nimbus med två båtmodeller man hoppas ska locka amerikanska fritidsbåtskunder.

Annons
Annons
Annons