Annons

Nike vill sko sig på småbarnsföräldrar

Nike ska låta kunder kunna prenumerera på barnskor. Skorna på bilden tillhör dock Los Angeles Lakers spelare Kylu Kuzma och modellen kostar 350 dollar ute i handeln. Arkivbild.
Nike ska låta kunder kunna prenumerera på barnskor. Skorna på bilden tillhör dock Los Angeles Lakers spelare Kylu Kuzma och modellen kostar 350 dollar ute i handeln. Arkivbild. Foto: Elise Amendola/AP/TT

Ett besök i skobutiken brukar vara förenat med tjat och protester.

I alla fall för småbarnsföräldrar.

Det hoppas nu Nike kunna utnyttja och lanserar en prenumerationsservice för barnskor i USA.

TT
Publicerad

Bland små fötter kan få saker tyckas så tråkigt som ett besök i skobutiken. Den åsikten delas allt som oftast av föräldrar när jakten på den perfekta storleken drar ut på tiden och tålamodet. Den amerikanska skojätten Nike ska nu lansera ett sätt för att få en ännu större del av den amerikanska barnskomarknaden som värderas till 10 miljarder dollar, motsvarande drygt 90 miljarder svenska kronor årligen, skriver CNBC.

Konsumenterna ska kunna teckna tre olika prenumerationer, antingen kvartalsvis, varannan månad eller månadsvis. Månadskostnaden varierar mellan 20 och 50 dollar beroende på hur ofta skorna kommer.

Annons
Annons
Annons
Annons