Aktieanalys

Björn Rydell: New Nordic Healthbrands: Hälsosam tillväxt

Kosttillskottsbolaget New Nordic har uppvisat en fin försäljningstillväxt under de senaste åren. Asien är i stort sett obruten mark för bolaget där lansering nu sker på ett flertal marknader. Kan tillväxten och rörelsemarginalen öka ytterligare?

New Nordics produktportfölj utgörs av produkter inom vitalitet, skönhet, viktminskning och sport. Över 90 procent av produktportföljen består av egenägda varumärken. En av bolagets mest sålda produkter är kosttillskottet Hair Volume.
New Nordics produktportfölj utgörs av produkter inom vitalitet, skönhet, viktminskning och sport. Över 90 procent av produktportföljen består av egenägda varumärken. En av bolagets mest sålda produkter är kosttillskottet Hair Volume.

New Nordic Healthbrands (74,5 kr) utvecklar och säljer växtbaserade kosttillskott på fler än 50 000 apotek och hälsobutiker i 34 länder världen över. Försäljningen sker även via dagligvaruhandel samt e-handel. Bolagets största marknader är Europa och USA.

New Nordics produktportfölj utgörs av produkter inom vitalitet, skönhet, viktminskning och sport. Över 90 procent av produktportföljen består av egenägda varumärken. En av bolagets mest sålda produkter är kosttillskottet Hair Volume.

Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X