X
Annons
X

Netflix vd Reed Hastings vänder upp och ned på tv-branschen

Netflix vd Reed Hastings vänder upp och ned på branschen för tv-underhållning. Tv-bolaget har på kort tid blivit största internet-tv-leverantör i Sverige. Nu storsatsar Netflix på de egenproducerade serier som blivit dess kännetecken.
– Vi dubblar pengarna vi lägger på innehåll i år, säger Hastings i en intervju med SvD Näringsliv.

I går, fredagen den 14 februari, släppte Netflix den nya säsongen av sin politiska thriller House of Cards. Överallt samtidigt, hos bolagets 40 miljoner kunder, oavsett land. Alla avsnitten på en gång, möjliga att beta av i enda maratonsittning i tv-soffan.

Tydligare än så kan inte Netflix konkurrensfördel mot de traditionella tv-bolagen bli.

Reed Hastings, vd för Netflix.

Foto: ROBYN TWOMEY/CORBIS Bild 1 av 6

Gigantiska servrar och avancerad teknik krävs för att hantera den ofantliga mängden Netflix-data.

Foto: RINGO CHIU/ZUMA PRESS Bild 2 av 6

Ur Netflix-serien Arrested development.

Foto: NETFLIX Bild 3 av 6

Ur Orange is the new black.

Foto: NETFLIX Bild 4 av 6

Kevin Spacey som Frank Underwood i House of cards.

Foto: NETFLIX Bild 5 av 6

Netflix huvudkontor i Los Gatos, Kalifornien.

Foto: NETFLIX Bild 6 av 6
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X