X
Annons
X
Kultur
Krönika

Madelaine Levy: Nej, det är inte mitt jobb att hylla Åhléns förbehållslöst

Till vänster: Sohrab Fadai. Till höger: Jimmy Durmaz och Joy M'Batha.
Till vänster: Sohrab Fadai. Till höger: Jimmy Durmaz och Joy M'Batha. Foto: Andreas Öhlund & Maria Therese, Emma Svensson Studio

I söndags skrev jag en resonerande text om Åhléns reklamkampanj ”Klädmaktsordningen” där företaget försöker bryta med begränsningar vad gäller kläder och kön. I artikeln lyfter jag fram både positiva och negativa aspekter av kampanjen och dess budskap. Framför allt var mitt mål att ge historisk bakgrund och analys av det bredare sammanhanget vilket jag tycker saknats i debatten. Klanderfritt trodde jag, men märkligt nog kom ett påhopp av Karin Kajjan Andersson på Expressens debattsida.

Till vänster: Sohrab Fadai. Till höger: Jimmy Durmaz och Joy M'Batha.

Foto: Andreas Öhlund & Maria Therese, Emma Svensson Studio Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X