X
Annons
X

Nätet kompletterar nya tidens shopping

FAVORITER OCH GODBITAR Vårt sätt att köpa skönhetsprodukter går i samma riktning som vår konsumtion av musik: Vi vill kunna plocka russinen ur kakan. Och möjligheterna att göra det ökar.

Stenkakor, lp- och cd-skivor – det var inte länge sedan musik såldes samlad i ett visst antal spår. Skivan bestämde hur vi konsumerade musik. Digitaliseringen slog upplägget i spillror och idag streamar vi det vi vill ha, var och när vi vill. Våra konsumtionsmönster har förändrats genom internets utbredning. Detsamma gäller skönhetsbranschen, även om det har tagit förvånansvärt lång tid att få till en fungerande e-handel i Sverige.

Förr köpte återförsäljarna in fullsortiment av ett visst varumärke, idag börjar nya aktörer ställa krav på att bara köpa in bästsäljare eller vissa produktlinjer.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X