Nätet knappar in som catwalk

Modebranschen lever ut på nätet. Youtube visar modeshower och Myspace skapar möten mellan designer och fans. Nätet blir allt viktigare och miljontals internetanvändare är idag viktigare som trendmätare än moderedaktörerna som tittar på visningarna.

Publicerad
Annons

I samband med höstens modeveckor lanserade internetsidan Myspace en egen modeavdelning och Paris Hilton valde att visa en klädkollektion på nätet istället för på catwalken i Los Angeles. Myspace har idag över 200 miljoner användare och är en av världens populäraste mötesplatser. Talang­jägare har dammsugit sidorna efter nästa stora pophopp och det är nu dags för modebranschen att vända blickarna åt nätet.

–Myspace och Facebook har blivit allt viktigare för oss och vi kollar ofta in designer där innan vi besöker deras hemsidor eller butiker, säger Busie Matsiko som driver internetsidan Fashion indie.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons