Myndigheternas nya pr-vapen: Influencers

Martin Garbarczyk, vd för influencerbyrån Relatable.
Martin Garbarczyk, vd för influencerbyrån Relatable. Foto: Adam Wrafter

Polisen gör det, Försäkringskassan och Skolverket också – använder influencers för att nå ut med sina budskap. När allt mer pengar pumpas in i ”influencer marketing”, växer en ny typ av bolag fram – där flera omsätter mångmiljonbelopp.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
Cure Media återinvesterar vinsten och expanderar snabbt, berättar vd Sam Foroozesh.

Cure Media återinvesterar vinsten och expanderar snabbt, berättar vd Sam Foroozesh.

Foto: Cure Media
Frida Wiman är en av de influencers som jobbar med Relatable.

Frida Wiman är en av de influencers som jobbar med Relatable.

Foto: Adam Wrafter
Frida Wiman på Relatables kontor i Stockholm.

Frida Wiman på Relatables kontor i Stockholm.

Foto: Adam Wrafter
Annons

Inredningen på Relatables kontor på Sveavägen går i toner av rosa och guld. En hund snor runt benen på vd och medgrundare Martin Garbarczyk. Han pratar i högt tempo, sticker in engelska uttryck.

Det är inte så konstigt, eftersom marketing tech-bolaget också har kontor i London, New York och Los Angeles.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons