Annons

Myndigheternas nya pr-vapen: Influencers

Martin Garbarczyk, vd för influencerbyrån Relatable.
Martin Garbarczyk, vd för influencerbyrån Relatable. Foto: Adam Wrafter

Polisen gör det, Försäkringskassan och Skolverket också – använder influencers för att nå ut med sina budskap. När allt mer pengar pumpas in i ”influencer marketing”, växer en ny typ av bolag fram – där flera omsätter mångmiljonbelopp.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Cure Media återinvesterar vinsten och expanderar snabbt, berättar vd Sam Foroozesh.

Foto: Cure Media Bild 1 av 3

Frida Wiman är en av de influencers som jobbar med Relatable.

Foto: Adam Wrafter Bild 2 av 3

Frida Wiman på Relatables kontor i Stockholm.

Foto: Adam Wrafter Bild 3 av 3

Inredningen på Relatables kontor på Sveavägen går i toner av rosa och guld. En hund snor runt benen på vd och medgrundare Martin Garbarczyk. Han pratar i högt tempo, sticker in engelska uttryck.

Det är inte så konstigt, eftersom marketing tech-bolaget också har kontor i London, New York och Los Angeles.

Annons
Annons
Annons