Annons

Muskelbil med problem – svårt att locka köpare

När amerikanska Mecum Auctions bjöd ut en speciell Chevrolet Camaro till försäljning nyligen lyckades de inte finna en köpare. Det var som förr, ZL1 hade svårt att locka kunder redan som ny.

Under strecket
Publicerad

Till modellåret 1969 fick Chevrolet Camaro nya karosspaneler som skänkte bilen ett lägre, bredare och mer aggressivt utseende. På de få bilar som byggdes med Big block-motorer fick motorhuven en upphöjning på mitten.

Foto: David Newhardt Bild 1 av 7
Foto: David Newhardt/Mecum Auctions Bild 2 av 7
Foto: David Newhardt/Mecum Auctions Bild 3 av 7
Foto: David Newhardt/Mecum Auctions Bild 4 av 7
Foto: David Newhardt/Mecum Auctions Bild 5 av 7

En Chevrolet Camaro ZL1 1LE från 2018.

Foto: Jessica Lynn Walker Bild 6 av 7
Foto: David Newhardt/Mecum Auctions Bild 7 av 7

Till modellåret 1969 fick Chevrolet Camaro nya karosspaneler som skänkte bilen ett lägre, bredare och mer aggressivt utseende. På de få bilar som byggdes med Big block-motorer fick motorhuven en upphöjning på mitten.

Foto: David Newhardt Bild 1 av 1
Till modellåret 1969 fick Chevrolet Camaro nya karosspaneler som skänkte bilen ett lägre, bredare och mer aggressivt utseende. På de få bilar som byggdes med Big block-motorer fick motorhuven en upphöjning på mitten.
Till modellåret 1969 fick Chevrolet Camaro nya karosspaneler som skänkte bilen ett lägre, bredare och mer aggressivt utseende. På de få bilar som byggdes med Big block-motorer fick motorhuven en upphöjning på mitten. Foto: David Newhardt

När Chevrolet presenterade en helt ny Camaro på våren 2009, sju år efter nedläggningen av den föregående generationen, jublade muskelbilsvännerna. Äntligen fick Ford Mustang någonting att bita i.

Annons
Annons
Annons