Annons
Aktieanalys

Björn Rydell:Motion Display: Risk för prisfall?

2018 var ett rekordår för Uppsalabolaget Motion Display som är verksamma inom digital skyltning för butiker. Inledningen på 2019 var däremot inte speciellt bra. Är aktien köpvärd eller finns risk för fortsatt kursfall?

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
Motion Display säljer marknadsföringsskyltar som används i detaljhandeln. Undersökningar visar att 70 procent av köpbesluten tas i butiken. Batteritiden på displayerna uppgår till 8–24 månader.
Motion Display säljer marknadsföringsskyltar som används i detaljhandeln. Undersökningar visar att 70 procent av köpbesluten tas i butiken. Batteritiden på displayerna uppgår till 8–24 månader.

Motion Display (5,68 kr) utvecklar och säljer blinkande skyltar som används för så kallad ”In-Store marketing”, alltså marknadsföring i butik. Dokumentation har visat på de blinkande skyltarna är effektiva ur marknadsförings-synvinkel och kan bidra till ökad försäljning.

Motion Display säljer marknadsföringsskyltar som används i detaljhandeln. Undersökningar visar att 70 procent av köpbesluten tas i butiken. Batteritiden på displayerna uppgår till 8–24 månader.

Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons