Modemaffian kan bli Odd Mollys fall

RATADE De bohemiska plaggen provocerar både modeeliten och medelklassen. SvD:s Sofia Hedström ser ingen ljus framtid för det mobbade modehuset.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
I samband med sin senaste visning firade Odd Molly tioårsjubileum. På ett decennium har märket, med Per Holknekt och Karin Jimfelt-Ghatan i spetsen, lyckats göra ett rejält avtryck med ständigt nya butiksöppningar i en lång rad länder.

I samband med sin senaste visning firade Odd Molly tioårsjubileum. På ett decennium har märket, med Per Holknekt och Karin Jimfelt-Ghatan i spetsen, lyckats göra ett rejält avtryck med ständigt nya butiksöppningar i en lång rad länder.

Foto: IAN GAVAN/GETTY IMAGES
Annons

Under Stockholms modevecka firade Odd Molly sitt tioårsjubileum. De flesta svenska märken överlever inte en tredjedel av den tiden och ett årtionde är därför en bedrift värd att fira i Modesverige.

Visningen avslutades med att catwalken fylldes med guldkonfetti, ballonger i glada färger och leende modeller som bar något som såg ut som en gigantisk etta och nolla i form av tårtljus i frigolit.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons