X
Annons
X
Kommentar

Sara L Bränström: Modehusen har inte råd med aningslösa influencers

Glöm turkosblåa hav och vajande palmer. Vårens modekampanjer bör i logikens namn inte vara vara producerade längre bort än ett stenkast från huvudkontoret. Det borde bli konsekvensen av det upptrissade debattläget om flygande.

Läs mer om Klimathotet
Bilden är hämtad från Gina Tricots fotografering med sportvarumärket Aim’n  på Dominikanska Republiken.
Bilden är hämtad från Gina Tricots fotografering med sportvarumärket Aim’n på Dominikanska Republiken. Foto: Gina Tricot

Det blir inga mer palmer och exotiska stränder på modeföretagens kommande kampanjbilder. Det borde i alla fall bli omöjligt att komma undan med, i synnerhet för modeföretag med en öppen och tydlig hållbarhetspolicy.

Bilden är hämtad från Gina Tricots fotografering med sportvarumärket Aim’n på Dominikanska Republiken.

Foto: Gina Tricot Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X