Hela denna artikel är en annons

Mobiplus samlar marknadsföringskanaler i en plattform

Mobilplus leverar en helhetslösning för digital marknadsföring. Bolaget har byggt en egen teknisk plattform som kopplar ihop flera olika marknadsföringskanaler och på ett effektivt sätt möjliggör koordination mellan kanalerna. Bolaget är aktuellt med en nyemission på 6,5 miljoner kronor. På en investerarpresentation hos Aktietorget så presenterar vd Fredrik Alsgren bolagets verksamhet.

Mobiplus har ambitionen att vara en helhetslösning för alla som säljer något genom marknadsföring via sms, nyhetsbrev och många andra digitala kanaler. Det som enligt vd Fredrik Alsgren skiljer bolaget från konkurrenterna är att man samlat flera marknadsföringskanaler i en plattform vilket möjliggör att man levererar ett helhetskoncept. En annan styrka i Mobiplus är, enligt Fredrik, att man hela tiden mäter effekten av marknadsföringen vilket gör att man kan anpassa budskapet om man märker att det inte ger förväntad effekt.

Idag har bolaget närmare 2000 företag som kunder och nu är målet, enligt Fredrik, att expanderar internationellt. Mobiplus siktar på att expandera i Norden inom ett par år och ut i Europa inom fem år. Idag omsätter bolaget 23,5 miljoner med en vinst på 1,5 miljoner kronor.

Mobiplus genomför just nu en nyemission på 6,5 miljoner kronor för att finansiera den fortsatta utvecklingen av läkemedelskandidaten. Teckningskursen kommer att vara 7,30 kr per aktie. Teckningsperioden pågår fram till den 27 april.

Fakta om artikeln:

Denna artikel är sponsrat innehåll framtaget av externa skribenter inom ramen för SvD Börsplus partnerskap med Aktietorget. Vid frågor om innehållet, kontakta:

media@finwire.se

Annons
Annons
Annons