Missnöjda kunder får hjälp av myndighet

Elhandelsföretaget Telinet Energi följer inte ellagen. Det menar Energimarknadsinspektionen som anser att informationen till kunderna är bristfällig och kräver omedelbar korrigering.

Under strecket
Publicerad
Plötsligt upptäckte Arthur Rizzi att han hade fått ett nytt ettårigt avtal hos Telinet. Månadskostnaden hade höjts från 19 till 99 kronor.

Plötsligt upptäckte Arthur Rizzi att han hade fått ett nytt ettårigt avtal hos Telinet. Månadskostnaden hade höjts från 19 till 99 kronor.

Foto: Lars Pehrson
Annons

Radhusägaren Arthur Rizzi som känner sig missnöjd med hur han behandlats av elhandelsbolaget Telinet Energi och som SvD har berättat om här, är inte ensam.

Flera andra kunder med liknande erfarenheter har hört av sig till ansvariga myndigheter. Både Konsumentverket och Energimarknadsinspektionen, EI, som har tillsynen över energimarknaden, har tagit emot klagomål och anmälningar mot bolaget.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons