Annons

Missnöjda kunder får hjälp av myndighet

Elhandelsföretaget Telinet Energi följer inte ellagen. Det menar Energimarknadsinspektionen som anser att informationen till kunderna är bristfällig och kräver omedelbar korrigering.

Publicerad
Plötsligt upptäckte Arthur Rizzi att han hade fått ett nytt ettårigt avtal hos Telinet. Månadskostnaden hade höjts från 19 till 99 kronor.
Plötsligt upptäckte Arthur Rizzi att han hade fått ett nytt ettårigt avtal hos Telinet. Månadskostnaden hade höjts från 19 till 99 kronor. Foto: Lars Pehrson

Radhusägaren Arthur Rizzi som känner sig missnöjd med hur han behandlats av elhandelsbolaget Telinet Energi och som SvD har berättat om här, är inte ensam.

Plötsligt upptäckte Arthur Rizzi att han hade fått ett nytt ettårigt avtal hos Telinet. Månadskostnaden hade höjts från 19 till 99 kronor.

Foto: Lars Pehrson Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons