Annons

Missad faktura hos Fortum blir två inkassokrav

En missad påminnelse från elbolaget Fortum blir automatiskt till två skilda inkassokrav. Det visar fakturor som SvD tagit del av.

– Det är klart att det blir reaktioner från kunderna, säger Peter Strannegård, chef över Fortum Business services.

Under strecket
Publicerad

”Jag förstår synpunkterna och absolut är det något som vi på sikt vill bort ifrån”, säger Peter Strannegård, chef över Fortum Business services om att en missad faktura leder till två skilda inkassokrav.

Foto: Stefan Sjödin/Fortum/TT, Fredrik Sandberg/TT Bild 1 av 1

”Jag förstår synpunkterna och absolut är det något som vi på sikt vill bort ifrån”, säger Peter Strannegård, chef över Fortum Business services om att en missad faktura leder till två skilda inkassokrav.

Foto: Stefan Sjödin/Fortum/TT, Fredrik Sandberg/TT Bild 1 av 1
”Jag förstår synpunkterna och absolut är det något som vi på sikt vill bort ifrån”, säger Peter Strannegård, chef över Fortum Business services om att en missad faktura leder till två skilda inkassokrav.
”Jag förstår synpunkterna och absolut är det något som vi på sikt vill bort ifrån”, säger Peter Strannegård, chef över Fortum Business services om att en missad faktura leder till två skilda inkassokrav. Foto: Stefan Sjödin/Fortum/TT, Fredrik Sandberg/TT

Den 1 juni förra året sålde Fortum sin elnätsverksamhet till elnätsbolagets Ellevio. Men den som är elhandelskund får sin el levererad på samma sätt och enligt samma avtal som tidigare, meddelar Fortum på sin hemsida. Av informationen på hemsidan framgår att du som kund kommer ”behålla ditt nuvarande elavtal och elnätsavtal” och ”du kommer få din faktura precis som tidigare”.

Annons
Annons
Annons