Annons
Aktieanalys

Björn Rydell:Midsona: Mer förvärv att vänta

I våras skruvade styrelsen upp Midsonas tillväxtmål. Om detta infrias så kommer aktien sannolikt bli en vinnare. Skuldsättningen börjar dock bli ohälsosamt hög. Är aktien värd risken?

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken. Inklusive private label står egna varumärken för cirka 70 procent av omsättningen. Urtekram, Kung Markatta, Friggs och Naturdiet är några av bolagets prioriterade varumärken.

Bild 1 av 1

Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken. Inklusive private label står egna varumärken för cirka 70 procent av omsättningen. Urtekram, Kung Markatta, Friggs och Naturdiet är några av bolagets prioriterade varumärken.

Bild 1 av 1
Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken.  Inklusive private label står egna varumärken för cirka 70 procent av omsättningen. Urtekram, Kung Markatta, Friggs och Naturdiet är några av bolagets prioriterade varumärken.
Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken. Inklusive private label står egna varumärken för cirka 70 procent av omsättningen. Urtekram, Kung Markatta, Friggs och Naturdiet är några av bolagets prioriterade varumärken.

Midsona (50,8 kr) utvecklar, producerar och säljer produkter inom hälsolivsmedel och egenvård. Koncernens fokus är främst ekologiska livsmedel. Bolagets produkter säljs i dagligvaruhandel, apotek och hälsofackhandel.

Annons
Annons
Annons