Annons
Aktieanalys

Björn Rydell:Midsona: Förvärvsbygge på grön grund

Midsona har genom de senaste årens förvärv blivit ett ledande bolag inom ekologiska livsmedel i Norden. Och aktien har blivit en kursvinnare. Nu är ambitionen att erövra den europeiska marknaden. Kan kursresan fortsätta?

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
 Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken. Urtekram, Kung Markatta, Friggs, Helios, Dalblads, Naturdiet, Eskimo-3 och Miwana är bolagets åtta prioriterade varumärken.
Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken. Urtekram, Kung Markatta, Friggs, Helios, Dalblads, Naturdiet, Eskimo-3 och Miwana är bolagets åtta prioriterade varumärken.

Midsona (63 kr) utvecklar, producerar och säljer produkter inom hälsolivsmedel och egenvård. Koncernens fokus är främst ekologiska livsmedel. Bolagets produkter säljs i dagligvaruhandel, apotek och hälsofackhandel.

Midsonas produktportfölj utgörs både av egna och inlicensierade varumärken. Urtekram, Kung Markatta, Friggs, Helios, Dalblads, Naturdiet, Eskimo-3 och Miwana är bolagets åtta prioriterade varumärken.

Bild 1 av 2

Kursdiagrammet visar aktiens historiska utveckling jämfört med index och därefter ett tänkbart spann över framtida utfall baserat på SvD:s tre scenarier för bolagets utveckling och aktiens värdering under de kommande tre räkenskapsåren.

Bild 2 av 2
Annons
Annons
Annons