Annons

Mer nöje för Sony Ericsson

Förlusttyngda mobilföretaget Sony Ericsson byter varumärkes­strategi. Med detta vill man förmedla en starkare koppling till delägaren Sony och samtidigt förtydliga sin satsning på mobiltelefoner inriktade på underhållning. Målet är vända en långvarig förlusttrend till lönsamhet.

Publicerad
För att vända förlust till lönsamhet kommer Sony Ericsson satsa på lekfullare formspråk och marknadsföring.
För att vända förlust till lönsamhet kommer Sony Ericsson satsa på lekfullare formspråk och marknadsföring. Foto: JOHAN NILSSON/SCANPIX, SONY ERICSSON

Kommunikation och underhållning på en och samma gång. Så kan Sony Ericssons nya varumärkesstrategi, som presenterades igår i London, sammanfattas. Ny grafisk profil och slogan ska markera det förändringsarbete mobilföretaget har genomgått sedan våren 2008. Kommunikationen med det nya manéret rullar ut till konsumenterna i oktober.

För att vända förlust till lönsamhet kommer Sony Ericsson satsa på lekfullare formspråk och marknadsföring.

Foto: JOHAN NILSSON/SCANPIX, SONY ERICSSON Bild 1 av 1
Annons
Annons
Annons
Annons