X
Annons
X

Medieföretag startar egen public service-kommission

Public service konkurrerar i allt högre utsträckning med kommersiella medieaktörer som får det svårare att bedriva sin verksamhet. Det menar branschen, som nu tillsätter en egen public service-kommission. I vår ska resultaten presenteras.

Pelle Snickars, ordförande Gunnar Strömblad och Agneta Dreber.
Pelle Snickars, ordförande Gunnar Strömblad och Agneta Dreber. Foto: Tomas Oneborg

Det är Mittmedia, Schibsted Sverige, Bauer Media Group, Tidningsutgivarna och Bonnier (inklusive TV4-gruppen) som tagit initiativet till kommissionen. Syftet är att analysera hur public service fungerar i dag och presentera förslag på hur verksamheten bör fungera i framtiden.

Pelle Snickars, ordförande Gunnar Strömblad och Agneta Dreber.

Foto: Tomas Oneborg Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X