X
Annons
X

Med holländska ögon i företagar-Skandinavien

Om du jämför holländska och svenska företag kommer du hitta två stora skillnader. Holländska företag tar snabbare beslut och är generellt mer hierarkiska än de svenska. Callette Terhaerdt Losic försöker jämka ihop de två olika kulturerna i egna företaget Market Link Scandinavia.

Hennes kunder är i första hand holländska företag som vill etablera sig i Sverige eller något av de övriga nordiska länderna. Callette Terhaerdt Losic är född i Nederländerna men bor sedan 16 år i Sverige.

Nederländerna heter landet men vi talar oftast om holländare, vilket orsakas av att många affärsmän historiskt fanns i de två provinserna Nord- och Sydholland. Holländskan Callette Terhaerdt Losic hamnade av en slump i Sverige:

”Mitt råd till svenska företagare som vill etablera sig i Holland är vara lite mer på och sälja hårdare. Holländarna vill ju göra affärer”, säger Callette Terhaerdt Losic som driver företaget Market Link.

Foto: DANIEL NILSSON Bild 1 av 2

Företaget Market Link jobbar mot holländska företag som vill etablera sig i Sverige och de andra skandinaviska länderna.

Foto: DANIEL NILSSON Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X