X
Annons
X

Maten oroar varannan kund

För första gången är mer än varannan kund orolig över vad maten innehåller, visar en ny attitydmätning. Det är framför allt oron för kemiska tillsatserna som ökat medan vårt förhållande till socker och inte minst fett blivit mer avspänt.

–Vi säljer inte bara mat, halva tiden diskuterar vi med kunderna. Vi utbildar dem och inte så sällan utbildar de oss. Det är en ständig dialog, säger Sofia Ögland som är butikschef på Matdistriktet. Butiken på Rådmansgatan satsar på hantverksmat som är småskalig, ekologisk, närproducerad och innehåller minimalt med tillsatser.
–Vi säljer inte bara mat, halva tiden diskuterar vi med kunderna. Vi utbildar dem och inte så sällan utbildar de oss. Det är en ständig dialog, säger Sofia Ögland som är butikschef på Matdistriktet. Butiken på Rådmansgatan satsar på hantverksmat som är småskalig, ekologisk, närproducerad och innehåller minimalt med tillsatser. Foto: CATA PORTIN

Andelen kunder som oroar sig för vad som finns i maten har tagit ett skutt uppåt. Från att de senaste åren ha legat stabilt kring 45 procent är nu 55 procent oroade, visar mätningen som är gjord på ett urval i företaget YouGovs internetpanel.

–Vi säljer inte bara mat, halva tiden diskuterar vi med kunderna. Vi utbildar dem och inte så sällan utbildar de oss. Det är en ständig dialog, säger Sofia Ögland som är butikschef på Matdistriktet. Butiken på Rådmansgatan satsar på hantverksmat som är småskalig, ekologisk, närproducerad och innehåller minimalt med tillsatser.

Foto: CATA PORTIN Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X