Annons

Matbutikerna ökar sitt ekologiska utbud

I morgon, torsdag, öppnar Hemköp en matbutik i Stockholm som till 80 procent ska bestå av produkter som är ekologiska, samt Krav- och Fairtrade-märkta. Konceptet är hämtat från USA där det har expanderat stort under senare år.

Under strecket
Publicerad

KRAV och Fairtrade är vanliga matvarumärkningar.

Foto: CLAUDIO BRESCIANI / TT

KRAV och Fairtrade är vanliga matvarumärkningar.

Foto: CLAUDIO BRESCIANI / TT
KRAV och Fairtrade är vanliga matvarumärkningar.
KRAV och Fairtrade är vanliga matvarumärkningar. Foto: CLAUDIO BRESCIANI / TT

Förra året var ett rekordår för försäljningen av ekologiska produkter i Sverige. Flera stora livsmedelsföretag ser en affärspotential i mattrenden, och nu ger sig även Hemköp in i kampen om kunderna genom att öppna upp en ny butik i Stockholm.

Annons
Annons
Annons