Annons

Maserati-chef: ”Nu satsar vi på Sverige”

Maserati ska öka försäljningen i Sverige från en handfull till ett hundratal årligen. Globalt är planerna mer högtflugna – från 6 000 till 75 000 sålda bilar per år. Men hur är det med urvattningen av varumärket?

Under strecket
Publicerad

Greg Wapling, marknadschef för Maserati Norra Europa.

Foto: JONAS FRÖBERG Bild 1 av 2

Maserati Ghibli.

Foto: JONAS FRÖBERG Bild 2 av 2

Maserati. Många tänker på supersportbilar som Granturismo eller den stora lyxvagnen Quattroporte. Men just nu är det revolution på gång i det lyxiga sportbilsmärket. Man har redan släppt den nya och billigare fyrdörrarsmodellen Ghibli som utmanar BMW:s 5-serie och Audi A6. I början av nästa år lanseras en suv som riktar sin lans rakt i brösten på Range Rover Sport, BMW X5 och Porsche Cayenne. Sedan kommer en ny sportvagn.

Och Sverige är i fokus.

Annons
Annons
Annons