X
Annons
X

Maserati-chef: ”Nu satsar vi på Sverige”

Maserati ska öka försäljningen i Sverige från en handfull till ett hundratal årligen. Globalt är planerna mer högtflugna – från 6 000 till 75 000 sålda bilar per år. Men hur är det med urvattningen av varumärket?

Maserati. Många tänker på supersportbilar som Granturismo eller den stora lyxvagnen Quattroporte. Men just nu är det revolution på gång i det lyxiga sportbilsmärket. Man har redan släppt den nya och billigare fyrdörrarsmodellen Ghibli som utmanar BMW:s 5-serie och Audi A6. I början av nästa år lanseras en suv som riktar sin lans rakt i brösten på Range Rover Sport, BMW X5 och Porsche Cayenne. Sedan kommer en ny sportvagn.

Och Sverige är i fokus.

Greg Wapling, marknadschef för Maserati Norra Europa.

Foto: JONAS FRÖBERG Bild 1 av 2

Maserati Ghibli.

Foto: JONAS FRÖBERG Bild 2 av 2
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X