Margaux Dietz: ”Ska vara en seriös bransch”

På kort tid har Margaux Dietz blivit en av Sveriges främsta influencers.
På kort tid har Margaux Dietz blivit en av Sveriges främsta influencers. Foto: Malin Hoelstad

Hon umgås med partiledare, tjänar miljoner på sina sociala kanaler och försöker höja statusen på sin yrkesroll. Men Margaux Dietz vet också väl vilka som styr hennes öde – de amerikanska techjättarna.

Under strecket
Publicerad
När SvD träffar Margaux Dietz ska hon spela in en radioreklam för EU-kommissionen. ”Jag drivs av ett samhällsengagemang”, säger hon.

När SvD träffar Margaux Dietz ska hon spela in en radioreklam för EU-kommissionen. ”Jag drivs av ett samhällsengagemang”, säger hon.

Foto: Malin Hoelstad
Bloggsamarbeten sköts via Elle, men sina resterande kanaler hanterar Margaux Dietz själv.

Bloggsamarbeten sköts via Elle, men sina resterande kanaler hanterar Margaux Dietz själv.

Foto: Malin Hoelstad
Hon har bloggat sedan 2014, men fick sitt stora genombrott när hon la upp sin förlossningsvideo på Youtube för två år sedan.

Hon har bloggat sedan 2014, men fick sitt stora genombrott när hon la upp sin förlossningsvideo på Youtube för två år sedan.

Foto: Malin Hoelstad
Malin Hoelstad
Foto: Malin Hoelstad
En vanlig dag kan innehålla både bloggande, vloggande och att skapa innehåll till annonssamarbeten.

En vanlig dag kan innehålla både bloggande, vloggande och att skapa innehåll till annonssamarbeten.

Foto: Malin Hoelstad
Malin Hoelstad
Foto: Malin Hoelstad
Annons

Genombrottet kom till viss del av en slump. Margaux Dietz var höggravid, vattnet gick på 7-Eleven och hon kom på att hon hade en filmkamera i fickan.

Vloggen om hennes förlossning blev ett av 2017 års mest visade videoklipp i Sverige och har i skrivande stund 2,7 miljoner visningar på Youtube.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons