Annons
Recension

Untill tomorrow doesn’t always comeMänniskans frånvaro fyller rummen

Detalj ur Anneè Olofsson, ”In between the Bird-sherry and the Lilac, Frövi view #1”, 2014.
Detalj ur Anneè Olofsson, ”In between the Bird-sherry and the Lilac, Frövi view #1”, 2014. Foto: GALLERI ANDERSSON/SANDSTRÖM
Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Anneè Olfosson, ”Solitaire #19220228244420050110”, 2014.

Foto: GALLERI ANDERSSON/SANDSTRÖMBild 1 av 2

Anneè Olfosson, ”Solitaire #19440323269920130425”, 2014.

Foto: GALLERI ANDERSSON/SANDSTRÖMBild 2 av 2

Det har ofta handlat om en ojämn duell mellan ungt och gammalt. Den släta huden mot den skrumpna. Bruna fläckar, rynkor och ådror som landmärken på kroppen – människans individuella livskarta.

Anneè Olofsson har blivit känd för sina iscensatta fotografier, där hon gång på gång har använt sig själv och sina föräldrar som modeller. Hennes bilder är komponerade med knivskarp precision. Motiven träder fram från en dramatisk bakgrundssvärta.

Annons
Annons
Annons