Många vill synas i yran

Volvo blir officiell hovbilsleverantör, Cloetta vill sprida kärlek genom choklad och Investor skänker i samarbete med KTH innovationer till brudparet. Stockholms stad har inte haft några problem med att locka sponsorer som vill synas under den kungliga bröllopsyran.

Under strecket
Publicerad
BERTIL ERICSON, CLAUDIO BRESCIANI/SCANPIX, TOMAS ONEBORG
Foto: BERTIL ERICSON, CLAUDIO BRESCIANI/SCANPIX, TOMAS ONEBORG
Annons

Beslutet är fattat på kommersiell, snarare än rojalistisk grund. Det verkar de företag som har valt att sponsra Stockholms stads Love 2010 i samband med bröllopet vara överens om. Kringevenemangen ska sätta Stockholm och svenska företag på kartan.

– Vi gör det därför att vi tycker att det är viktigt att innovationsfrågan kommer upp på dagordningen. Det här blir en plattform att föra ut det budskapet på, det är inte bröllopet i sig som är vårt fokus, säger Investors informationschef Oscar Stege Unger.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons