Mammakläder - en affär via nätet

En fråga på nätet avslöjade ett behov. Två kvinnor blev kompanjoner och startade klädförsäljning. Ett affärsprojekt byggt på internet och kvinnliga nätverk.

Publicerad
– De som handlar begagnade mammakläder vid vår försäljning i höstas vara inga typiska second hand-kunder. Det var tjejer i 30-årsåldern som ville vara vackra under graviditeten utan att lägga ned en förmögenhet, säger Pia-Lotta Svensson och Cecilia Lindstrand. Bebisen på bilden ovan heter Caisa.

– De som handlar begagnade mammakläder vid vår försäljning i höstas vara inga typiska second hand-kunder. Det var tjejer i 30-årsåldern som ville vara vackra under graviditeten utan att lägga ned en förmögenhet, säger Pia-Lotta Svensson och Cecilia Lindstrand. Bebisen på bilden ovan heter Caisa.

Annons

Allt började när Pia-Lotta Svensson blev gravid och skulle hitta kläder som passade magen. Såväl festblåsor som snygga vardagsplagg var svåra att hitta. Och hur mycket pengar skulle egentligen mammagarderoben få kosta?

– Jag tittade efter annonser med begagnade mammakläder, men insåg snabbt att det skulle ta alldeles för mycket tid att åka runt och prova på olika håll.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons