M siktar in sig på S-väljare

Med nyckelord som ”tillsammans” och fokus på jobb, skola och trygghet på valaffischerna hoppas moderaterna stjäla väljare från socialdemokraterna.

Risken att bli parodierade på nätet är inget som skrämmer, enligt partisekreteraren Per Schlingmann.

– Vi bjuder in väljarna att plocka ihop egna kampanjaffischer, säger han.

Under strecket
Publicerad
Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Moderaternas valkampanj 2010.

Statsminister Fredrik Reinfeldt och Moderaternas partisekreterare Per Schlingman presenterar partiets valkampanj.

Statsminister Fredrik Reinfeldt och Moderaternas partisekreterare Per Schlingman presenterar partiets valkampanj.

Foto: BERTIL ERICSON/SCANPIX
Statsminister Fredrik Reinfeldt och Moderaternas partisekreterare Per Schlingman presenterar partiets valkampanj.

Statsminister Fredrik Reinfeldt och Moderaternas partisekreterare Per Schlingman presenterar partiets valkampanj.

Foto: BERTIL ERICSON/SCANPIX
Statsminister Fredrik Reinfeldt och Moderaternas partisekreterare Per Schlingman presenterar partiets valkampanj.

Statsminister Fredrik Reinfeldt och Moderaternas partisekreterare Per Schlingman presenterar partiets valkampanj.

Foto: BERTIL ERICSON/SCANPIX
Annons

”Framåt tillsamman” och ”Tillsammans gör vi Sverige till ett föregångsland” är två av de budskap moderaterna kommer att basunera ut från sina valaffischer, som presenterades i dag. Enligt statsminister Fredrik Reinfeldt är det viktigt att kampanjen speglar det partiet ser som viktiga samhällsutmaningar, framför allt jobben.

– Lyckas vi med det hoppas vi att göra anspråk på väljare som tidigare inte röstat på oss, men som röstat på socialdemokraterna, säger han.

Annons
Annons
Annons