Annons

M-kampanj mot rödgröna får kritik

”The End of ungdomsjobb”, ”Boom! Där rök försvaret” och ”R.I.P. Rut”. Det är budskapet på några av de valaffischer där Moderaterna i Stockholm går till angrepp mot den rödgröna oppositionens politik.– En skarpt polemisk kampanj, säger statsvetaren Tommy Möller.

Under strecket
Publicerad

Den nya kampanjen värd 24 miljoner kronor är tänkt att lanseras i samband med statsminister Fredrik Reinfeldts sommartal på lördag.

– Den här typen av osant kampanjande hoppas jag att väljarna genomskådar, men det bidrar tyvärr mest till ökat politikerförakt. Att moderaterna väljer att göra så står dom helt fritt, men vi har fullt fokus på att presentera våra förslag om höjda ambitioner i skolan, fler bostäder och hur vi ska ta itu med ungdomsarbetslösheten, Lisa Hedin, kommunikationschef för Socialdemokraterna i Stockholmsregionen.

Annons
Annons
Annons